måndag, oktober 17, 2005

Trettiotre

Det är inte över förrän det är över, men kampen om guldet i årets allsvenska är det åtminstone. Nu har jag visserligen inget till övers för vare sig IFK Göteborg eller Djurgårdens IF, men med tanke på den tur de förstnämnda hade med domaren i matcherna mot Malmö och Assyriska är jag rätt nöjd att de inte får guldet i alla fall. Mot Malmö fick man tre poäng, fast man skulle fått en om inte domaren missat en offside som var typ tre meter eller nåt. Mot Assyriska fick man också tre poäng, fast man skulle fått noll om inte domaren dömt bort Assyriska och sen i anfallet efter tillåtit en back bli neddragen utan åtgärd. Mål för IFK. Bajs. Jaja, nu är det roliga slut. Royal League snackas det om en hel del. Kanske kan det bli lite publik i år. Förhoppningsvis kommer även Malmö dit, men just nu skiter jag i det. De har sumpat så mycket nu under hösten, så jag bryr mig inte igen förrän hockeyn är slut eller nåt sånt. Fast jag kommer säkert fortsätta vara medlem hos de himmelsblå.