torsdag, oktober 13, 2005

Tjugonio

Nu är det Faktum på SVT2. Förutom det faktum att Faktum snodde sitt namn från Faktum så kan det väl eventuellt vara ett bra program. Jag vet inte. Jag kan inte minnas att jag någonsin sett det faktiskt. Jag ser det inte nu heller, men jag hör. De pratar om att det inte finns några öppna bögar inom fotbollen. Nähä, men hur jävla viktigt är det då? Hur ofta hör man nån heterokille i landslaget prata om att han satte på en brud? Klart folk bryr sig om huruvida man sätter den i prutten på en tjej eller en kille, men varför ska allt hela tiden handla om sex? Nä, jag är inte pryd eller så, men jag är så totalt ointresserad av vem den eller den ligger med. Spelar det nån roll? Klart att det inte gör! Varför ska det då nystas i? Tja... det säljer väl. Tabloidpressen here we come! Visst finns det killar som sätter på andra killar och samtidigt (ja, inte samtidigt samtidigt) spelar fotboll. Det ryktas ju lite då och då om en kille som spelar i England och hade rött i håret tidigare och att han "did the dirty" med en musikalkändis. Jaja, nu kan ni nog lägga ihop ett och ett och få det till två om ni inte redan kände till historien, men den är ju så välkänd. Och tråkig. Jag fattar inte varför jag skrev det. Gjort är gjort och här kan man inte ändra det som skrivits. Det är ju inte så att jag sitter här och hävdar att fotbollsspelaren är gay. Jag säger bara att det är ett rykte, fast ryktet är väl i och för sig mer att han gungar både framåt och bakåt (för att översätta från engelskan). "Hej, jag är polis och bög!" *suck* "Hej, jag heter Mattias!" Vad nån jobbar med är oftast totalboring och vem han ligger med skiter jag i. Det enda jag bryr mig om när det gäller sättande och fotboll är att man sätter bollen i mål. Och pucken i mål! Fan Färjestad, ni möter ju ett jävla kalkongäng från Jönköping... "Hm... vi måste hitta på nåt tufft namn till vårt lag nu när alla andra hittar på tuffa namn till sina lag." "Ja, vi kallar oss blåtjurarna." "Ja, fast på engelska. Engelska är så mycket häftigare än svenska." "Åh, fan, nu har HV också ett tufft namn på engelska. Fan gubbar, vi i Götet är ju så kända för vår humor. Komigennurå!" "Indjuns! Vi kallar oss indjuns!" "Jaaaa! Fatta tufft liksom! Då kan vi ha en trumma på läktaren, för det kan man inte om man heter Kåbbåjs, för då måste man ha en trumpet!" Heder åt Djurgården.