fredag, oktober 14, 2005

Trettioett

Man sätter lite press på sig själv när man gör något av en comeback och bara vräker ur sig inlägg. Det innebär ju att man måste hålla en någorlunda hög profil även i fortsättningen, men jag känner inte att jag har något egentligt att skriva om i dag. I dag har på sätt och vis varit en icke-dag. Okej, jag åt nästan en hel pizza till lunch och blev så trött med massa pizza i magen att jag sov i en dryg timme, men det kan man bara skriva så mycket om. Jag hade en konstig dröm i natt. Jag drömde att vi hade min sambos bekantas dotter boende hos oss och att hon var rädd för vår katt och att jag inte riktigt kunde handskas med det, utan var elak mot Diesel. Kan det vara nån slags oro för vad som skulle hända om man hade eget barn och endera barnet var elakt mot katten eller motsatsen? Jag försöker inte tyda drömmar, för jag tycker det känns rätt löjligt. Lite som att spå i kort, fast kanske aningen mer verklighetsförankrat. Snart ska Rob och jag ut till Landvetter och hämta sambo + en. Jag lovade att jag skulle diska glas och porslin, men det har jag inte gjort än. Känns inte som jag kommer göra det heller. Oops, nu kom jag på att jag hade tänkt vara snäll och spela in OC (ja, hon ser på det skräpet), men det glömde jag ju uppenbarligen. Verkar vara en missarnas dag i dag. Men katten är åtminstone söt. Det måste betyda nåt. Nu står hon i soffan med framtassarna på armstödet och tittar lite jag vet inte riktigt hur på mig. Hon vill säkert nåt, men jag pratar inte katt. Men jag måste ju bara titta tillbaka när hon är så söt. Jag tror det börjar bli dags att låta henne bo hos en hankatt några dagar om inte för många veckor. För ett år sen var hon bara ett par gator bort och det vore ju prima om det kunde funka igen. Slipper man fixa bil å grejer. Hon har en förkärlek för att krypa upp på axeln. Oftast den vänstra av nån anledning. Ibland hoppar hon upp bakifrån från golvet. Då gäller det att inte bli rädd. Blir jag rädd blir säkert hon också rädd och då åker klorna än längre in. Hon har inte riktigt fått till det där med att placera sig bra på axeln. Vissa gånger funkar det och då lägger hon sig tvärs över axlarna, men oftast sprattlar hon lite väl mycket med bakbenen. Nåja, nu ser hon ut att vilja klättra upp på mig, så det är väl dags att jag slutar med att skriva för den här gången.