onsdag, oktober 12, 2005

Tjugotvå

Kors i taket! Ny post så här snabbt?! Nåt måste ha hänt... men vad? Ja, jag skrev ju att jag var lat och i kväll ska det komma hit några typer och jag har liksom ingen lust att städa att diska att fixa pizzadeg - så jag hänger här. Dessutom mailar jag ju lite fram och tillbaka med Peter, men eftersom jag skrev elaka saker till Peter i det senaste mailet så tror jag inte han hör av sig på ett tag. Jag ska ju skriva nåt här också, inte bara pladdra på. Jag har en förkärlek för konspirationsteorier och jag har klurat lite på en ett litet tag nu. Det visade sig att Apoteket (det statliga läkemedelsmonopolet) hade (har?) kortversioner av den nyss lagda budgeten i hyllande ordalag tillgängliga i sina lokaler bland sånt som "Hur vet jag att jag har en liktorn?", "Varför gör det ont när jag kissar?" och andra foldrar. Det hade de tydligen haft i flera år och tyckte att det är väl inte så konstigt. Nä, det är väl klart att det inte är konstigt att man hyllar den socialdemokratiska regeringen när man är i maskopi med den?! Varför läggs budgeten när så många blir förkylda? Har ni tänkt på det? Varför blir folk förkylda? För att Apoteket ser till att de blir det! Det finns inget vaccin eller botemedel (alltså, ett riktigt botemedel) mot förkylning. Förklaringen är att det finns så många typer av förkylning, så det går inte att ta fram. Nä, det är väl klart att det är svårt när man från Apotekets sida hela tiden pytsar ut nya förkylningstyper i högre takt än knarkomansmugglarna lyckas peta in en ny atom i knarket så att det rent lagligt inte är knark längre. Apoteket gör människor förkylda! Då måste de gå till Apoteket och eftersom det alltid är så lång kö på Apoteket måste man läsa nåt och då har de budgeten. Klart som korvspad! Det är därför jag inte längre går ut. Går jag ut kommer det nån satans sosse och smittar mig med sin förkylning så att jag ska indoktrineras. Vadå inga bevis? Kolla det här då: när SAP för ett gäng år sen bytte symbol från rosen till den mer stiliserade rosen upptäckte folk, men inte alla, att det ju inte alls var någon ros. Den nya symbolen ser ut som en glad apa med lite lull till höger om sig, och det vet vi ju vad sossarna tycker om sånt till höger om dem... Glada AP-partiet och APoteket. Vad säger ni nu då? Nä, jag tänkte väl det.