onsdag, april 26, 2006

Sjuttioåtta

Diesel är hemma igen och väldigt gosig. Inte mycket oväsen på henne alls, vilket verkligen uppskattas från min sida. Jag har ont i höger hälsena efter årets fotbollspremiär i måndags. En premiär som slutade med att vi åtminstone höll vår förlustnolla intakt, men vi ska nog i ärlighetens namn vara rätt nöjda med att det slutade 1-1. Och jag borde naturligtvis sparkat på en boll nån gång under vintern så jag hade sluppit en ond hälsena. Nya tröjor hade vi fixat också, för vår tidigare sponsor Pripps har tydligen slutat med sina fina Pripps-tröjor. Tji för dem, för alla vet ju att fotboll och öl hör ihop. Det större utebordet var slut på Mio Bäckebol, så jag har bett Mio Mölndal hålla ett åt oss. Det, fyra positionsstolar och parasoll ska inhandlas lite senare i eftermiddag. Kanske blir det också en bänk. Grill har jag kollat upp att min lokale järnhandlare på andra sidan Olskroksmotet och motorvägen säljer. I morgon har de 20% rabatt och det måste ju innebära att de ger 20% även på sånt som beställs den dagen. I mitt fall skulle det innebära en rabatt på åtminstone tusenlappen. Jag har varit hos tandläkaren i dag också och Burger King har slutat sälja sin Whopper Pinata. Varför köpte jag den bara en endaste gång? Den var ju hur smaskig som helst.