tisdag, februari 21, 2006

Sjuttiofyra

Jag vet, jag vet... Det var jättelängesen jag skrev nåt, men det är ju OS och grejer. Kan skriva lite om OS och lite om grejer.

OS - folk jublar över att det blev brons i herrstafetten. Är de helt från vettet? Sverige hade chans på guldet, men Fredriksson genomförde nån slags allmänhetens åkning och skänkte bort ett givet silver. Klappträ!
I övrigt har det varit många överraskningar i hockeyn, vilket gjort att jag förlorat lite pengar på vadslagning. Inte så mycket pengar, men nog mycket för att man ska vara sned på Tjeckien, Tyskland, Schweiz, Kanada.

Grejer - vi ska flytta om inte så länge. Det blir en etagevåning med tre rum och köksdel. Öppen planlösning tycker jag egentligen suger, men i det här fallet med kök kombinerat med vardagsrum blir det rätt bra, för det innebär mycket yta att köra bilbana på. Mer om bilbanor blir det framöver, för vi har stooora planer. Det finns en terass också och en balkong på första våningen. Första våningen är i och för sig våning 7, men men...

Lars Danielsson har spenderat dina och mina pengar frikostigt på diverse dyrare restauranger. Jag har hört att den i Bryssel jag inte kommer på namnet på egentligen är mer eller mindre ett sunkhak, men dyrt. Dit går folk utan smak, men med andras pengar att göra av med. Sossar alltså. Jag har full förståelse för att man kan bjuda utländska dignitärer på finare middagar, men när det visar sig att de flesta krognotorna är för den egna kretsen blir man förbannad. När man sen kollar upp vilka regler som gäller för företag och representation sätts måltidskostnaden till 90 kr per person + moms. Pajasar! Nu spekuleras det också i att Lars Danielsson har ihop det med nåt departementsråd, att det är därför han håller tyst om vilka han tar på dyra middagar och att det var därför han inte gjorde ett smack i samband med tsunamin. Det är inte min teori, men det skulle den ju kunna vara. Kanske lite för nära sanningen bara... Oj, där fick jag in ett rim också.

Stay tuned för mer nyheter om bilbaneligan!