tisdag, november 14, 2006

Åttiotre

Vi byggde oss en hylla i vardagsrummet för nån vecka sen. En stor sak i al (ungefär 2x2 meter). Eftersom vi även har soff- och sidobord i al så blev det en snygg ensemble av det hela. Däremot ser stereo- respektive tv-bänken riktigt skabbiga ut, men så är de ju också gjorda i björk. Jag tyckte visserligen att det inte var så snyggt, men sambon tyckte att det var hemskt ful. På torsdagen för två veckor sedan hittades ett reklamblad från Media Markt. Ny tv, för då kan vi bygga ny tv-bänk i al, sa sambon. Jag svarade att hon fick åka ut dit själv så att hon kunde kontrollera kvalitén och bli nöjd med den. Själv tyckte jag att om hon blev nöjd så blev jag säkert också nöjd. En dryg timme senare byttes Sony-trotjänaren ut mot Samsungs 37:a. Självfallet blev jag tvungen att se på film och sport och film och sport för att kunna bestämma mig för om det var ett bra köp eller inte. Det tog inte lång stund. Snygg är den också. Mest gillar jag den finfina funktionen att man kan splitta skärmen och se på tv till vänster och läsa text-tv till höger. Oslagbart för nån som följer även den tråkigaste sport på resultatsidorna 376 och uppåt.