tisdag, januari 10, 2006

Sextiofem

Ibland får man sig ett ryck. Rycket den här gången blev att plocka fram alla mina sju Stereolab-skivor. De ska köras i tur och ordning, men då två av dem råkar vara från Switched on-serien, dvs singlar och lite annat jox, så blir ju inte varje låt i en rent kronologisk ordning. Än så länge har jag fortfarande min första, deras tredje, på. Den har ett så långt namn att jag inte orkar skriva det. Sen blir det en till skiva med ett långt namn, men jag orkar skriva in The group played "Spage age batchelor pad music" följt av Mars audiac quintet, Refried ectoplasm (med låten som en gång i tiden fick mig att börja lyssna på dem, nämligen French disko), Emperor Tomato Ketchup, Aluminium tunes och sist Cobra and phases osv (ja, den har också ett långt namn). Laetitia Sadier är värd mer uppskattning. Tim Gane också, men mest Laetitia.

Färjestad leder med 3-0 efter första mot Mora. Prestberg, Mattsson och Wallin har gjort målen. Inte så pjåkigt. Med Nordström i laget slutar fan Färjestad tvåa i serien och så vinner man finalen i år. Kanske inte i fyra raka, men ändå.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Folkprogggruppen" Dungen är nog nått för dig...

Juve-matchen måste varit bra, hela fem mål. Dock inget av Zlatan.

13:09  
Blogger M said...

Dungen är bajs. Kass vänsterflummig knarkromantik. Bättre då att lyssna på Spacemen 3, fast de tog ju tyngre droger.

Juve-matchen var inte alls bra. Fiorentina ställde upp med 7 nya spelare. Ingen Luca Toni. Ingen Mauro Camoranesi eller Zlatan för Juve.

13:46  

Skicka en kommentar

<< Home