måndag, december 05, 2005

Femtiotvå

I dag fick jag äntligen tummen ur och gick och skaffade fler tv-kanaler. Det blev stora paketet från comhem. Satt ett tag och funderade på deras medium-alternativ, både det vanliga och "8 favoriter". De hade sina hakar och jag valde alltså det dyrare, men mycket större. Som grädde på moset och inget jag alls hade räknat med visar det sig att jag har Canal+ och TV1000/Viasat gratis i två veckor. Alla kanalerna. Hur snorbra som helst ju! I dag går det tyvärr bara skitsport på tv och en footballrepris, men i morgon är det redan planerat för Timrå-Färjestad. Mums, mums. Nu slipper man gå till Three Lions (för övrigt ett bra ställe att se Färjestad-matcher på) och dricka öl och se på hockey. Man kan köpa hem minst dubbelt så mycket öl och se matchen i soffan. Najs alltså!

Live är något speciellt. Jag vet inte riktigt varför, men det känns så mycket bättre att se nåt direkt jämfört med att se eftersändning även om man inte vet slutresultatet. Därför funderar jag allvarligt på att se Philadelphia Eagles-Seattle Seahawks med matchstart klockan 3 i natt. För katten lika mycket liv som senaste natten så kommer det antagligen inte vara några problem...

Nä, nu kan jag inte sitta här längre. Jag har ju hur många kanaler som helst att titta på, till och med hemspråkskanaler från Makedonien och grejer...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ingår säsongskortet i stora paketet eller betalar du extra för det??

17:02  
Blogger M said...

Har inte säsongskortet alls. Vill inte betala massa extrapengar bara för att kunna se Färjestad jämt. Å andra sidan kan jag ju bara göra det under de här två veckorna och då ska jag se matchen mot Frölunda på plats. Annars är det krogen som gäller. Det är trevligt det med, särskilt nu när det är rökfritt (men på Three Lions var det aldrig några problem ändå).

18:20  

Skicka en kommentar

<< Home