lördag, december 03, 2005

Femtioett

Gårdagens lunch intogs hos Leif Mannerström på Sjömagasinet. Jag kan också kalla det gårdagens middag och dagens frukost, för trots att jag inte är särskilt förtjust i julbord, och i synnerhet inte i fisk, så blev jag proppmätt. Sex personer som hade det rätt trevligt och tog båten tillbaka in till stan. Älvsnabben är i första hand ett pittoreskt inslag, men vissa av delsträckorna fungerar ju som de kollektivtrafik den egentligen är tänkt som. På kvällen var det tårtkalas hemma hos nyss 30 år fyllda Stig. Jag hade en liten del i tårtbaket. Det slutade med att Andreas och jag drog oss undan och spelade NHL06. Jag fick rådäng (periodsiffrorna 4-0, 3-0 och hemska, hemska 8-0 i sista), men så var det första gången för min del, medan Andreas tränar upp sig för att kunna slå lillbrorsan vid jul. I dag är det tvättdag. Det blir förmodligen dammsugardag också. Allra första ska jag spela lite Rome - total war, eftersom Nicolas var så snäll och lämnade tillbaka det i onsdags. Nicolas verkade glad, trots att han åkt på en förkylning, för nu behöver han inte längre pendla till Åmål utan kan ta hand om sjuka människor på Sahlgrenska i stället.

Och Svullo har tagit livet av sig. Trist värre. Fast min relation till honom de senaste åren var väl, om sanningen ska fram, ingen alls. Tidigare material som Agne och Svullo och Den elake polisen - många skratt!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fortfarande segerrusig vaknade jag till den tragiska nyheten att Svullo avlidit. En era inom svensk lyteskomik har gått i graven.

12:29  

Skicka en kommentar

<< Home