fredag, november 11, 2005

Fyrtiofyra

Helgen är här hurra! Det har spelats Civ ett par gånger till sen sist. Den roliga tillställningen som var i går var inte så rolig. Eller, jag gick inte på den, så jag vet ju inte om den var rolig eller inte. Den kändes i alla fall som en inte särskilt rolig tillställning. Jag var ute i Mölndal i tisdags. Åhfyfanvadtristdetvardär! Nu är ju Mölndal större än så egentligen, men det kändes som att det i princip var en gata (Göteborgsvägen), en å, lite industri och motorvägen bortanför den. Stackars satar som bor där. Det pratas om att Mölndal ska bygga höghus för att hamna på kartan. Lycka till! De kan börja med att fixa till runt ån. Det går visserligen en gång- och cykelväg rätt nära, men enligt mig inte tillräckligt. Det är en mysig liten å. Områdena på båda sidor om den är allt annat än mysiga. Kanske kan man sträcka ut myset åtminstone 15 meter? Skulle nog göra många mölndalsbor gladare. Jag såg en död råtta också. Den får symbolisera Mölndal. Vad jag hade där att göra? Jo, jag köpte mig ett häftigt objektiv. Hade jag inte varit så snål (läs: hade jag haft jättemycket slantar) hade jag köpt mig ett häftigt. Nu hävdar jag att det jag köpte är det, men i själva verket är det rätt standard men med en snabbare motor. Kollar man priset kan man väl som lekman tycka att 2700 för ett 75-300mm Canon-objektiv är dyrt, men det tillhör trots allt deras billigaste. Nu ska jag slösurfa lite till innan det är dags för efter jobb-öl.