tisdag, december 27, 2005

Femtionio

Nu har det gått ett tag sen sist... Bengt-Åke har tagit ut OS-truppen, jag har fått julklappar och en massa annat som har varit mer eller mindre ointressant. Vi får se hur det går i OS. Går det för svensk del inte bra (dvs inte minst final) kommer det högljutt klagas på att Holmström och Nylander inte kom med, eller att Näslund kom med. Det kommer säkert klagas även om Sverige vinner OS. Några som har aningen större rätt att klaga än Holmström och Nylander är Eric Staal och Jason Spezza. De tillhör den absoluta toppen i poängligan i NHL, men är ändå inte med. Då ska man också komma ihåg att kanadensiska namn snarare är en bristvara i toppen numer. Den utgörs snarare av namn som Jagr, Alfredsson och Forsberg, typ. Nåväl, de blev ju åtminstone reserver.

Julklappar blev det också. Inte så pjåkiga den här gången. Några filmer jag visste att jag skulle få, några böcker jag visste att jag skulle få (bland annat en med foton och lite kuriosa om Berlins 192 tunnelbanestationer (ja, det finns 170 stationsnamn, men varje t-banelinje har sin egen station)), en filt, en kökshandduk som både sambon och jag trodde var en bordsduk. Jag fick ett bältesspänne med Ramones och tillhörande bälte, men sambon hade överskattat storleken på min mage, så även det minsta hålet är för stort. Jaja, det går ju att ordna. Jag ska gå och köpa mig några skivor också. Det får bli i morgon eller nåt.