tisdag, augusti 30, 2005

Femton

Mat och djur. Det händer ju från tid till annan att vi människor käkar saker vi inte mår bra av. Ibland mår vi dåligt på en gång, ibland tar det längre tid. Ibland blir man matförgiftad och bosätter sig utanför toaletten. Och ändå räknas vi som de smartaste av alla djur! Jag menar, titta på hur förbannat jävla korkade fiskar är. Ja, eller andra djur. Få djur är någorlunda klipska. I alla fall, de har så gott som ingen hjärnkapacitet och de flesta av dem har ett minne lika långt som en genomsnittlig punklåt. Trots detta vet djur i allmänhet vad de kan och vad de inte kan äta. Hur sjutton hänger det ihop med deras körsbärskärnestora hjärnor? Jag vet inte. Kanske, men bara kanske, betyder det att jag själv har en rätt liten hjärna. Nu börjar kroppen tycka att jag inte ska stå här och hänga framför datorn längre, så jag ska sluta med det och knata iväg ner till Haga. Jag är också rätt sugen på läsk.