tisdag, augusti 30, 2005

Fjorton

Nu så är vi igång igen. Golvet är slipat. Det har fått vitt pigment och det har oljats två gånger. Märker att vi var lite dåliga med fogmassan, men va fan... Datorn får för tillfället stå i fönstret. Att stå och skriva är ingen höjdare direkt, men jag gör åtminstone ett försök. I vilket fall som helst är det lättare än att porrsurfa. Tror jag. Jag har aldrig porrsurfat, så jag ska inte uttala mig så självsäkert. En sak som gnagt inom mig hela helgen, utom när jag var full hos herr Tysk i lördags, är det här med pigdebatten. Den ligger ju nere nu, vad jag vet, men den kommer säkert blossa upp igen. Jag kan inte påstå att jag följt den särskilt noga då jag varken har yta eller plenty sekiner nog att avlöva... ähm... avlöna en piga. Slant lite på tangenterna där, men det blev ju lite roligt trots allt. Låter som nån halvsunkig porrfilm med bibliskt tema. Nåt sånt har jag heller aldrig sett (mht ovanstående). Ja, det här med pigor då. Det verkar ju mest vara den etablerade vänstern som är emot det. De som röstar på vänstern tycker nog mest det är en rikemansfråga och är emot det de också, men inte riktigt på samma sätt. Jag har funderat på varför just vänstern har så mycket emot danska tjejer. Vadå, liksom, de är ju söta på sitt sätt, även om man inte fattar ett ord av vad de säger. Fast jag vet att måske inte är moské utan kanske. Så varifrån kommer detta agg? Är det för att danskorna (och danskarna) har så mycket rött i sin flagga? Är det för att de köpte upp Pripps (som iofs redan köpts upp av Ringnes, men det var ju ett sistasovjetstatsföretag)? Det kan man väl inte lasta danskor för? Det får man ju skylla på hemska, hemska Carlsberg med sina elefanter i porten med hakkors på. Hakkors i portar finns det förresten på långt fler ställen. Jag kommer visserligen bara på ett enda, men det är vid huvudkontoret till det som en gång var Oslo Energi vid Vikatorvet en bit norr om Aker brygge i Oslo. Där finns det hur många som helst. ABB hade det också på den tiden det hette ASEA. Kraft och energi och grejer, men öl? Man blir ju inte stark av öl - man bara tror man blir det. Det är nog därför Carlsberg har elefanter med hakkors.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Porrsurfa, Tyskar, avlöva, porrfilm, Vänstern, Danskor... Försöker du locka fulsurfare till bloggen din?

14:22  
Blogger M said...

Det torde räcka med att du använder Metros datorer till att vara här och fula dig. Kolla in eran båt nere i Öresund i stället.

14:33  
Blogger M said...

Jag lovar att inläggets namn och inläggets innehåll inte har med varandra att göra.

14:34  

Skicka en kommentar

<< Home