onsdag, augusti 24, 2005

Elva

Jag är inte bara tjock och lat. Jag spelar fotboll också. Fast några mål blir det tyvärr inte för min del. Inte än! Jag ska försöka näta i sista matchen mot jumbon. Vi snackar Korpen. Här i Göteborg består serien av ungefär lika delar företagslag och kompisgäng. I förstnämnda varierar åldern rätt mycket, i sistnämnda är det mest folk under 30. Att företagslagen ligger högre upp i divisionerna beror på tidsaspekten. Ju längre du kan hålla på, desto större chans att du flyttas upp. Det är lättare att hänga kvar än att åka ned. Mitt lag, Sebastian GG, gör sin tredje säsong. Första året slutade med uppflyttning till fyran. År två var problemfyllt och vi hade inte marginalerna på vår sida. Till slut hamnade vi i mittenskiktet. I år fick vi byta grupp, vilket var ett lyckokast. Av de övriga sju lagen försöker sex spela tekniskt och ett mer brutalt. Domarna är inget att hurra för precis. Vi är inte heller något särskilt fysiskt spelande lag, även om såna spelartyper även finns hos oss, så vår enda poängförlust på 10 omgångar har kommit mot benknäckargänget. 9 vinster och 1 oavgjord är rätt strongt gjort ändå. I morgon ska seriesegern säkras. I nuläget ligger vi 10 poäng före tvåan, tar vi bara poäng är det klart. Och det är klart vi gör! Vi har visserligen ansett att segern var säkrad ända sen omgång fem eller nåt, men nu ska den alltså bli det även i praktiken. Jag ska få katt i morgon också. Det är en 2 år gammal Russian blue-hona vid namn Diesel. Mer om rasen kan man läsa här.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skall du bli med katt?

11:18  
Blogger M said...

Det är precis vad jag ska det. En busig liten sak. Ser liksom ut som en halv katt i storleken, fast kanske lite större. Sen ska vi även försöka få till fler kissekatter med hjälp av en hankatt.

11:20  

Skicka en kommentar

<< Home