fredag, mars 02, 2007

Nittioett

I dag skulle det bli en någorlunda lång promenad till Stigbergstorget (och Bengans), men jag fuskade på vägen dit eftersom det kom en trea precis när jag gick. Hur som helst så blev det några skivor inköpta (även om det bara var en av tre planerade som köptes):
Sundays - Reading, writing and arithmetic
Buzzcocks - Complete singles anthology
The The - minns inte vad den heter, men det var också en singelsamling
Den första har jag egentligen letat efter länge, men på senare år har jag glömt bort det. Nu såg jag att den fanns och slog till. Lågmält och trevligt. När det gäller Buzzcocks så räcker det ju med Singles going steady (och Spiral scratch EP om man vill göra överkursen), men nu fick jag tre skivor för 99 spänn. Det kostade för övrigt Sundays också, medan The The (antar att jag redan hade alla låtarna) låg på ynka 49. Rövarpris!
Om nån timme ska det bli bio. Mel Gibsons nya. Är det azteker han ger sig på den här gången? Nåväl, filmen kan ju faktiskt vara sevärd ändå. Det är trots allt en storproduktion. Att Mel Gibson på senare år verkligen blivit Mad Max kan vi strunta i. Poängen med besöket är nog lika mycket filmen som att testa Bergakungens VIP-lounge/salong. De tar ungefär dubbla priset, men då får man en egen skinnklädd fåtölj, man får läsk, popcorn och snacks (säkert smålsajs, men ändå) och så slipper man omyndiga. De har nämligen 18-årsgräns. Finemang! Får bara hoppas att folk håller sig tysta och snälla, för biobesök förstörs tyvärr alldeles för ofta av folk som inte har vett att inte köpa prasslande godispåsar eller hålla tyst. Och så har de en lounge med bar som öppnar en timme före visning. Nu tror jag inte att vi kommer hänga där och hinka pilsner (vi ska dessutom "missa" halva öppettiden så...), men tanken är god.