tisdag, februari 13, 2007

Åttioåtta

Nä, nån sån startsats blir det inte. Carrera har tydligen kommit på att man ska ha ett nytt digitalsystem (Carrera 132). Trist för alla de som redan har Pro-X, ganska bra för oss som inte har det. Skillnaden mellan systemen är hårfin. I det förra kan man köra fyra bilar på samma spår samtidigt, i det nya sex. Men! Men de ska sälja uppgraderingar till både Exclusive (större skalan) och Evolution (mindre skalan), vilket ju är alldeles finfint. Visst, en dekoder går väl lös på 15-20 euro nånting, men det blir bra mycket billigare än att köpa dubbelt så mycket skenor. Så eftersom det kommer dröja ett tag till Carrera 132 kommer ut och jag inte har nån lust att vänta så kommer jag se till att beställa skenor och stora bilar så länge. Sen får vi se om det blir nån startsats alls eller om jag nöjer mig med att bara hotta upp Exclusive-bilarna och fixa ihop det som behövs i form av hårdvara. Å andra sidan kan jag inte köra små, söta DTM-bilar. Och det vill jag ju, tror jag. Vi får se, vi får se. Det kommer fyra såna härna i år: